top of page

.

Through geometry, my artistic work explores the relationship between architectural space and our connection to it. I have always been intrigued by the nature of the universe, its origin, the visible and the invisible, and the dualities of human existence.

The only constant in our understanding of reality and memory is uncertainty. This ambiguity has led me to use geometry as a precise tool to abstract these questions.

In my creative process, I build worlds using geometric elements, such as polyhedra, origami patterns, tessellations, fractals, and Fibonacci sequences. In this interplay of light and shadow, planes, edges, and vertices create a play of tensions within matter, form, and scale. I employ industrial materials, like stainless steel and corroded steel, to symbolize the struggle for preservation amidst decay, or as Tarkovsky would put it, '...to reveal matter subject to decrepitude, to destruction, in contrast to the spirit, which is indestructible.'"

Over the past eight years, I have immersed myself in the world of ceramics with the aim of delving into the relationship between geometry and nature and how this connection is linked to the past and the ancestral. Ceramics, as a cultural manifestation, has served as a shared link over time among geographically distant communities, united by similar needs and uncertainties. Additionally, since 2012, I have participated in artist residency programs. These experiences have enriched my way of thinking and transformed the way I see, understand, and relate to the world.

A través de la geometría, mi trabajo artístico explora la relación entre el espacio arquitectónico y nuestra conexión con él. Siempre me ha intrigado la naturaleza del universo, su origen, lo visible e invisible, y las dualidades de la existencia humana.

La única constante en nuestra comprensión de la realidad y la memoria es la incertidumbre. Esta ambigüedad me ha llevado a utilizar la geometría como una herramienta precisa para abstraer estas preguntas.

En mi proceso creativo, construyo mundos a partir de elementos geométricos, como poliedros, patrones de origami, teselados, fractales y secuencias de Fibonacci. En esta danza de luz y sombra, los planos, aristas y vértices generan un juego de tensiones entre la forma, el soporte y la escala. Utilizo materiales industriales, como el acero inoxidable y el corroído, para simbolizar la lucha por la preservación en medio de la decadencia o, como diría Tarkovsky, “…mostrar la materia que está sujeta a decrepitud, a destrucción, en oposición al espíritu, que es indestructible.”

Durante los últimos ocho años, me he sumergido en el mundo de la cerámica con el objetivo de profundizar en la relación entre la geometría y la naturaleza, y cómo esta conexión se enlaza con el pasado y lo ancestral. La cerámica, como manifestación cultural, ha funcionado como un vínculo compartido a lo largo del tiempo entre comunidades geográficamente distantes, pero unidas por necesidades e incertidumbres similares. Además, desde el año 2012, he participado en programas de artistas en residencia. Estas experiencias han enriquecido mi forma de pensar y han transformado mi forma de ver, entender y relacionarme con el mundo.

bottom of page